Hagyományos ételek balanszosítva | #2. Zöldbabos-tojásos fasírtgömb

Ezt a sorozatot kimondottan azért indítottam el, hogy megmutassam, nem is nehéz a megszokott ízeket egészségesebb köntösbe bújtatni. Friss életmódváltóknak, a tradicionális konyha szerelmeseinek remek választások lehetnek, mivel ezek a receptek a hagyományos ételek ízeire nagyon hasonlítanak, így megkönnyítik a jó szokások kialakítását, hiszen bennük a változás még egyáltalán nem sokkoló. És időnként kellenek is a nosztalgiahangulatú, jóízű evések! ;) 

A sorozat második részében a Stefánia vagdaltat balanszosítom. 

1_11.png

◼️ Elkészítési idő: kb. 1 óra

◼️ Adag: 4 adag

Hozzávalók

  • 50 dkg sovány, darált pulykahús
  • 4 tojás
  • 3 ek. zabpehely
  • 1 ek. teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 12 dkg zöldbab
  • 1 tk. útifűmaghéj
  • Himalája só
  • bors
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 2 tk. őrölt pirospaprika

3_6.png

Elkészítés

3 tojást főzz meg enyhén sós vízben, és szabadítsd meg a héjától, a többi hozzávalót pedig alaposan keverd össze. A zöldbabot előfőzheted, ha nem szereted roppanósan, én nem tettem. Mivel ez a massza nyersen eléggé lágy, rúddá nem is igen lehetne gyúrni, ezért szükséged lesz egy formára. Én egy hőálló üvegtálat választottam, de megfelelő az őzgerinc-, a püspökkenyér- vagy egy tortaforma is. Ezt sütőpapírral béleld ki, terítsd bele a massza felét, helyezd el rajta a tojásokat, majd borítsd be a maradék húsos keverékkel, és jól nyomkodd bele a formába.

Ha maradt elég kilógó sütőpapír, akkor azzal, ha nem, akkor alufóliával fedd le, és egy tepsiben told 200 °C-ra előmelegített sütőbe.

Kb. 30 perc után vedd le a fóliát a tetejéről, kapcsold be a légkeverést, és tedd vissza 10 percre. Ennyi idő alatt megszilárdul a hús teteje annyira, hogy ki tudd borítani a formából. Ezt tedd meg egy tányér segítségével, csúsztasd vissza a tepsibe és pirítsd ropogósra kb. 10 perc alatt a külsejét. Még forrón is kiválóan tudtam szeletelni.

2_8.png

Egy adagban kb. 300 kcal van, úgyhogy ebédre beleférhet mellé egy tartalmasabb köret. Egy adag tápértéke hozzávetőlegesen: 35 g fehérje, 10 g szénhidrát és 14 g zsír.

Én tojásos-petrezselymes rizzsel és házi savanyúsággal ettem, egészen tradicionális ízélmény volt, mégis egészséges. 

Ha elkészítetted, jelezd nekem kommentben, vagy oszd meg Instagramon a róla készült fotót a #balanszkarecept hashtaggel. bkalairas.png

A bejegyzés trackback címe:

https://balanszkaland.blog.hu/api/trackback/id/tr6214080281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kontakt

 balanszkaland@gmail.com

Gyere Facebookra is! ;)

Betonlabor

9.png

Instagram

süti beállítások módosítása