Egészséges szendvics feltétek - Wasa reggelik változatosan

3_reggelik_fokep.png

A Wasa kenyér egy óriási kedvencem, mert bár a hagyományos kenyérhez a legnagyobb jóindulattal sem hasonlítható, de nagyon finom, ropogós, és nincs markáns, rozsos íze. Azt sem lehet elvitatni tőle, hogy a legjobb diétás szendvicsalap: 1 szeletben mindössze 38 kcal van, zsírt pedig tényleg csak nyomokban tartalmaz (0,2 g/szelet). Rozsliszten, són és élesztőn kívül semmi más nincs benne, és a kenyér 77%-a teljes kiőrlésű gabona. Utánozhatatlan szerintem. :)

Kb. két hétig elég nekem egy zacskó, mivel rendszeres fogyasztó vagyok, de ez idő alatt semmit nem veszít a crunchyságából. Többféle ízben kapható, nekem az Original a kedvencem, és ezzel készítettem el most három különböző szendvicset, amit meg is mutatok nektek ebben a posztban. Mindegyik nagyon ízletes és laktató. 

 

1. Sajtgolyós feltét

2_sajtgolyos_feltet.png

Hozzávalók

  • 10 dkg light trappista sajt
  • 4 ek. zsírszegény joghurt
  • 1 tk. útifűmaghéj
  • bors
  • a forgatáshoz lenmag és szárított petrezselyem

Elkészítés

Először reszeld le a sajtot apró lyukú reszelőn, majd egy tálban keverd össze a joghurttal és az útifűmaghéjjal. Csak borssal ízesítsd, só nem kell bele. Gyúrd át a masszát, formázz belőle apró gombócokat, és forgasd bele a petrezselyembe és/vagy a lenmagba. Ha a golyókat a két kezed között kissé kilapítod, akkor pogácsaformát kapsz. 

A massza nagyon jól összeáll, szép, masszív golyók lesznek belőle könnyedén. Én a kenyérre tettem belőlük néhányat, és sonkával, salátával, kesudióval fogyasztottam. Elég sok maradt, kb. 4 szeletre elegendő ez a mennyiség, úgyhogy nyers salátát dobtam fel a maradékkal.

 

2. Sült gombás-tükörtojásos-csilis feltét

1_sult_gombas-tukortojasos-csilis_feltet.png

Hozzávalók

  • 1 tojás (nekem még volt a hűtőben egy tojásfehérjém, így azt is hozzátettem)
  • 1 nagy fej csiperkegomba
  • 1 szelet alacsony zsír- és magas hústartalmú sonka
  • krémfehérsajt
  • kókuszolaj
  • petrezselyem
  • csilipehely
  • Himalája só

Elkészítés

A gombát tisztítsd meg, nekem van erre a célra elkülönített fémsúroló szivacsom, amivel folyóvíz alatt ledörzsölöm az esetleges földet róla, így nem kell meghámozni. Ezután vágd ketté, 1 tk. kókuszolajon pirítsd le. Amikor elfogyott alóla a zsiradék, kicsit sózd meg, így enged egy kis levet, amiben készre párolódik, végül szép aranybarnára süsd le a már száraz serpenyőben. 

A tükörtojás elkészítését 1 ek. kókuszolajon kezdd, majd önts alá vizet, ez a trükkje, hogy minimális zsiradék mellett se tapadjon le. Többször pótold alatta az 1-2 evőkanálnyi vizet, és amikor elkészült, rögtön borítsd rá két egymás mellé fektetett, salátával megszórt kenyérszeletre. A forró tojástól kicsit megpuhul, és késsel szelhetővé válik. Ha ezt nem szeretnéd, akkor várd meg, míg kihűl a tojás, és csak utána helyezd a kenyérre, viszont így csak harapni tudod.

A tükörtojásra jöhet a sült gomba, a sonka és a zöldségek, végül szórd meg petrezselyemmel és csilipehellyel. Nagyon finom, nagyon laktató, naponta tudnám ismételni ezt a reggelit.

 3. Laskagombás-bébispenótos szendvicskrém

3_laskagombas_szendvicskrem.png

Hozzávalók

  • 10 dkg laskagomba
  • 1 kis marék bébispenót
  • 1 ek. zsírszegény natúr joghurt
  • 1 késhegynyi fokhagymapor
  • Himalája só
  • 1 csapott tk. útifűmaghéj
  • 1 tk. kókuszolaj

 

Elkészítés

A laskagombát aprítsd fel és pirítsd le a kókuszolajon a fűszerekkel. Kb. kétharmadát vedd ki a serpenyőből, a maradékhoz add hozzá a bébispenótot és fonnyaszd meg 1 perc alatt. A félretett gombát késes aprítóban pürésítsd a joghurttal és az útifűmaghéjjal. 

Kend meg a krémmel a szeleteket, tedd rá a bébispenótos gombadarabkákat, és szórj rá tetszés szerint aprított zöldséget. Én egy kis sárgarépát reszeltem hozzá, egy-egy karika póréhagymával és néhány friss spenótlevéllel fogyasztottam.

Remélem, tetszettek az ötletek, számolj be róla, ha kipróbáltad valamelyiket. :)

Te milyen kenyér alternatívát reggelizel?

bkalairas.png

A bejegyzés trackback címe:

https://balanszkaland.blog.hu/api/trackback/id/tr5114033962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kontakt

 balanszkaland@gmail.com

Gyere Facebookra is! ;)

Betonlabor

9.png

Instagram

süti beállítások módosítása